Formulare și Proceduri

Numele și prenumele persoanei responsabile:

BEȘA ELENA

 Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal Legea 544/2001 prevede urmatoarele:

ART.6 (1) Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în conditiile prezentei legi, informaţiile de interes public.

  • (2) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
  • (3) Solicitarea în scris a informaţiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
    1. a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea;
    2. b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei publice identificarea informaţiei de interes public;
    3. c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului.

ART.7 (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

  • (2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.
  • (3) Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare, şi în format electronic.

Formulare

  1. ANEXA 4 Formular tip cerere lege 544/2001
  2. ANEXA 5 reclamatie administrativa Legii nr. 544 din 2001
  3. ANEXA 6 reclamatie administrativa Legii nr. 544 din 2001

Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situatia în care persoana se consider vătămată în privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate

– sunt prevazute in art. 21 si 22 din Legea nr. 544/ 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificările și completări si anume: ;

– reclamatia administrativă se depune la conducătorul autorității sau al institutiei publice; Anexa nr. 6 – Model – Reclamaţie administrativă

– plângerea la sectia de contencios administrativ a tribunalului în a carei rază teritorială domiciliază sau în a cărei raza teritorială se află sediul autorităii ori al institutiei publice. ;

Scroll to Top
Comuna Balaceana
Politica de cookie

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Aceste cookie-uri pot proveni de la urmatorii terti:Google Analytics, Google.com si acest site. "Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizatorul de internet, precum personalizarea anumitor setari. Politică de cookies